۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
تاریخچه دفتر توسعه آموزش (EDO)

دفتر EDO دانشکده بهداشت

دفتر EDO -Education Development Office دانشکده بهداشت در اردیبهشت 1386 با توجه به سیاستها و تصمیمات حوزه معاونت آموزشی و طی نامه شماره 539/آ/ب مورخ 9/2/86 در دانشکده تاسیس و آغاز بکار کرد . در ابتدای فعالیت این دفترمسئول و کارشناس آن تعیین و سپس نسبت به راه اندازی دبیرخانه و تشکیل دفترEDO اقدام گردید و درادامه ضمن برگزاری جلسات متعددبا گروههای آموزشی درراستای سیاستگذاری واتخاذ تصمیم اقدام نمود . هدف از تاسیس این دفتر توجه بیشتر ارتقاء کمی و کیفی امر آموزش اساتید و دانشجویان می باشد . یکی از وظایف عمده و مهم این دفتر طراحی و بهبود روشهای آموزشی ؛ برنامه ریزی و ارزشیابی در گروههای آموزشی خواهد بود . در یک جمع بندی کلی فعالیتهای این دفتر در قالب 5 کمیته خلاصه می گردد .

1) کمیته برنامه ریزی درسی

2) کمیته پژوهش در آموزش

3) کمیته ارزشیابی

4) کمیته آموزش مداوم

5) کمیته دانشجویی

با توجه به خظ مشی مرکز EDC در معاونت آموزشی در راستای چاپ فصلنامه علمی آموزشی این دفتر نیز نسبت به هماهنگی با کلیه اعضاء هیـأت علمی دانشکده در خصوص تهیه مطالب مناسب علمی آموزشی اقدام نموده . از دیگر فعالیتهای این دفتر می توان به :

الف : ایجاد بانک اطلاعاتی از کلیه اعضاء هیـأت علمی حاوی CV ، سوابق فعالیتهای آموزشی پژوهشی ، گواهی شرکت اعضاء در همایشها ، کنگره ها ، کارگاههای آموزشی و ... نام برد .

ب : تهیه بانک سئوالات در هر گروه آموزشی و تشکیل کمیته بررسی سئوالات توسط کمیته ای متشکل از مسئول دفتر EDO دانشکده ، مدیر گروه آموزشی مربوطه و اعضاء هیـأت علمی آن گروه و همچنین ارزشیابی سئوالات هر گروه آموزشی و بررسی سئوالات آزمونهای چند گزینه ای توسط نرم افزار ارزشیابی آزمونها

ج : جمع آوری طرح درس اعضاء هیـأت علمی در هر گروه آموزشی

د : همکاری در انجام ارزشیابی درونی در هر گروه آموزشی با مدیر گروهها

هـ : اجرای ارزشیابی پایان هر نیمسال تحصیلی

و : اطلاع رسانی برگزاری فراخوانها ، همایش ها و توزیع بروشورهای آموزشی و پژوهشی بین اعضاء هیـأت علمی

ز : تکمیل برنامه هفتگی و ماهیانه فعالیت اعضای هیـأت علمی توسط آنان و گرد آوری آنها در دفتر EDO

ح : تشکیل کمیته هماهنگی دانشجویی به منظور جلب مشارکت دانشجویان در برخی برنامه ها و فعالیتهای این دفتر

تاریخ به روز رسانی: 1399/07/16
تعداد بازدید: 2067
Powered by DorsaPortal